Euro NCAP опублікував результати останньої сесії краш-тестів в 2022 році. Всі 14 протестованих автомобілів, крім трьох, здобули максимальний рейтинг безпеки в 5 зірок, включаючи Lucid Air, Volkswagen ID.Buzz, близнюки по платформі Ford Ranger / Volkswagen Amarok, Lexus RX, Mercedes GLC, а також китайські моделі Chery Omoda5, Maxus Mifa 9 та MG 4.
Починаючи з Lucid Air, першого серійного електромобіля компанії Lucid, він зарекомендував себе показово безпечним в усіх тестах, отримавши п’ятизірковий рейтинг, хоча й виявився дещо менш рейтинговим в порівнянні зі своїм конкурентом Tesla Model S у питаннях безпеки дорослих пасажирів (90% проти 94%), а також в тестах на вразливих учасників дорожного руху (78% проти 85%) та роботу систем безпеки (84% проти 98%) з ідентичним показником безпеки дітей на рівні 91%. Euro NCAP похвалив седан преміум-класу за його оснащення для забезпечення безпеки.
Раніше в краш-тестах Euro NCAP фургони та пікапи демонстрували найгірші результати серед легкових автомобілів, але здається, часи змінилися. Електричний фургон Volkswagen ID.Buzz отримав вражаючі 92% за безпеку дорослих пасажирів, 87% за захист дітей та 90% за оснащення системами безпеки. Однак захист вразливих учасників дорожного руху виявився нижчім за середній на рівні 60%, але цього все рівно вистачило щоб отримати 5 зірок рейтингу безпеки. Не дивлячись на свій кубічний дизайн та ультракоротку передню частину, фургон відмінно проявив себе в усій серії випробувань.
Іще одним вражаючим результатом для свого сегменту стали два пікапи Ford Ranger та Volkswagen Amarok. Це браття-близнюки по платформі та функціям безпеки, що підтвердили випробування Euro NCAP. В двомісних конфігураціях пікапи набрали по 84% за безпеку дорослих пасажирів, 90% для дітей та 74% для вразливих учасників дорожного руху, а також 84% за системи безпеки, що гарантувало їм чистий п’ятизірковий рейтинг від Euro NCAP.
На завершення 2022 року здивував результат китайських автомобілів, що традиційно мали погану репутацію безпеки. Цей стереотип практично стерто з лиця землі п’ятизірковим результатом кроссовера Chery Omoda5, мінівена Maxus MIFA 9 та електричного хетчбека MG 4. Всі перелічені китайські автомобілі не поступаються по безпеці європейським, японським та американським конкурентам, набравши найвищу оцінку в 5 зірок.
Як і очікувалося, п’ятизірковий рейтинг також заробили три преміальних кроссовери — Lexus RX, Mercedes-Benz GLC та Land Rover Discovery Sport. Найбільшим серед них виявився Lexus RX та він проявив себе доволі добре: 90% для дорослих пасажирів, 87% для дітей, 89% для вразливих учасників дорожнього руху та вражаючі 91% за роботу систем безпеки. Новий Mercedes-Benz GLC повторив результат седану C-Class, рідного для нього по механічній частині: 92% для дорослих пасажирів, 90% для дітей, 74% для вразливих учасників дорожнього руху та 84% за роботу систем безпеки.
В 2022 році ряд моделей VW Group пройшли повторні випробування Euro NCAP. До них відноситься універсал Skoda Octavia Combi, оснащений центральною подушкою безпеки. В порівнянні із першочерговим тестом 2019 року, дещо оновлена модель 2022 року покращилася в плані безпеки, набравши 81% проти 79%. Через більш строгі протоколи випробувань інші оцінки погіршилися: 86% проти 92% за безпеку дорослих пасажирів, 84% проти 88% за захист дітей та 68% проти 73% за безпеку вразливих учасників дорожнього руху. В цілому це не завадило чешській моделі зберігти свій п’ятизірковий рейтинг безпеки від Euro NCAP.
Всього 3 автомобіля з 14 в заключній серії випробувань Euro NCAP в 2022 році набрали 4 зірки: це повторно протестований мінівен Volkswagen Touran, кроссовер Ford Puma та новий фастбек Peugeot 408. Оцінка VW Touran насправді дивовижно добра для моделі, що була представлена іще в 2015 році. Ford Puma, з іншого боку, втратив зірку в порівнянні із першочерговими тестами, коли він вийшов в 2019 році але треба пам’ятати, що це компактний паркетник, він розділяє платформу із Fiesta, виробництво котрої незабаром зовсім припинять.
Фастбек Peugeot 408 претендує на звання флагману модельного ряду французького автовиробника, але свої основи він розділяє з маленьким хетчбеком 308, котрий також набрав чотиризірковий рейтинг. Відмінності в конструкції між двома моделями дають Peugeot кращий результат за захист вразливих учасників дорожнього руху (78% проти 68%), але зберігають при цьому ті ж 78% для дорослих пасажирів, 84% для дітей та 65% для систем безпеки. Ще одна модель Stellantis з чотиризірковим рейтингом — Citroen C4 X.
2022-й був одним із найнапруженіших років для Euro NCAP, особливо ближче до кінця, коли багато автовиробників намагалися скоріше пройти випробування за дійсними протоколами безпеки. Причиною цьому є заплановане на 2023 рік збільшення вимог до безпеки, коли в краш-тестах ще більшу увагу будуть приділяти вразливим учасникам дорожнього руху (мотоциклістам, велосипедистам та пішоходам), що ускладнить автомобілям задачу набрати найвищий бал від Euro NCAP.