З самого початку дамо коротку відповідь на питання із заголовку – товарний знак може коштувати 1 гривню або 1 мільйон. Користь від застосування конкретного товарного знаку вимірюється як в грошах, так і в нематеріальних перевагах. Спробуємо розібратись у цьому детальніше, спираючись на досвід спеціалістів. Якісна, професійна оцінка товарного знака в Україні проводиться експертами оціночної консалтингової компанії ПАРЕТО. Спеціалісти компанії мають теоретичні та практичні знання і досвід з виконання оцінки матеріальних і нематеріальних активів. Зокрема, є популярною і послуга оцінки товарного знака, який можна:
- реєструвати;
- використовувати спільно з іншим бізнесом;
- продавати чи оцінювати як окремий актив.
Грамотна економічна оцінка товарного знаку приносить додатковий прибуток для бізнеса та підвищує його капіталізацію. Але насамперед спробуємо розібратися, що є товарним знаком.
Товарний знак: власність компанії і її економічний потенціал
Товарним знаком є малюнок, цифрове або словесне позначення конкретного виду бізнесу. Основне завдання товарного знаку – вказати на унікальні характеристики, властивості певного виду послуг чи товару. Практично всі користуються одним із найпоширеніших видів товарних знаків – логотипами. Торгова марка є лише способом просування товарного знаку і може відрізнятись від нього. Наприклад, торговими марками компанії “Марс” є:
- солодощі – Snickers, Milky Way, Twix, M&M’s;
- харчування для котів і собак – Whiskas і Pedigree;
- консервований готовий рис Uncle Ben’s та інші.
На цьому прикладі зрозуміло, що товарний знак “Марс” є власником різноманітних марок, які допомагають просувати бізнес. Реєстрація торгового знаку та його об’єктивна оцінка дає можливість використати цей ресурс як додатковий елемент оцінки вартості компанії і отримання нею кредитів, інвестиційних коштів, що будуть відповідати реальному ринковому статусу компанії.
Що потрібно для оцінки товарного знаку
Для того, щоб мати об’єктивну оцінку товарного знаку достатньо надати класичний перелік документів. Насамперед необхідно мати зареєстроване державою свідоцтво про товарний знак, що підтверджує належність знаку конкретній юридичній чи приватній особі-власнику.
Варто також надати документи які підтвердять фактичні витрати на створення, рекламування товарного знаку за весь час його існування. Такі розрахунки треба розбити по етапах просування чи по роках.
Необхідно також мати опис продукції, який промаркований цим знаком і її ринкову вагу, включно з показником частки на ринку. Не зайвими будуть розрахунки щодо обсягів продажів за допомогою торгової марки, а також проєкт потенційного використання торгової марки на майбутнє, включно з прогнозом зростання прибутків.
Якщо всі ці документи є на руках, тоді можна скласти об’єктивне уявлення про вартість відповідного товарного знаку та його ринкову значимість.
Більше про те, якою має бути професійна та якісна оцінка торгової марки читайте за посиланням https://toneto.net/news/biznes/torgova-marka-yak-yiyi-yakisno-ociniti.