Компанія Porsche презентувала на виставці Monterey Car Week 2022 року новий трековий болід 911 GT3 RS 2023 року, що являє собою найекстремальніший безнаддувний серійний варіант купе 911 поточного покоління й оснований на вже неймовірно крутому Porsche 911 GT3 покоління 992. Суперкар із значком RS запозичує передню підвіску з двійними поперечними важелями у GT3, роблячи гігантський стрибок вперед. Але додаткові літери в назві — це не тільки про крутий обвіс кузову: його 4,0-літровий шестициліндровий двигун розкручено з базових 510 к.с. у GT3 до 525 к.с. потужності.
Нажаль, в конфігураторі для Porsche 911 GT3 RS не залишилося шестиступінчатої механічної коробки: замість неї доступна тільки семишвидкісна PDK із двійним зчепленням, а новий аеродинамічний обвіс знижує максимальну швидкість машини з 319 км/г до 296 км/г. Та з іншої сторони, додаткова потужність скорочує час розгону з 0 до 100 км/ч на 0,2-секунди в порівнянні із GT3, що вводить нову GT3 RS в клуб обраних трьохсекундників.
І це можливо не тільки по прямій, але й в поворотах, де Porsche 911 GT3 RS проявляє свої найкращі якості, багато в чому завдяки неймовірному арсеналу аеродинамічних покращень, встановлених майже на кожній кузовній панелі. Починаючи з вже непотрібного багажнику, в котрий додали пару L-образних вентиляційних отворів, що видихають повітря з переднього бамперу. Також неможливо обділити увагою знакові для Porsche 911 GT3 пилоподібні вентиляційні отвори в передніх колісних арках. Перед передніми колесами додали невеличкі крильця, а за ними встановили ще пару великих вертикальних плавників, котрі частково маскують загнуте всередину переднє крило, як у молодшого брата Porsche Cayman GT4 RS.
Розширені панелі порогів забезпечують плавність потоку повітря вздовж нижньої частини кузову Porsche 911 GT3 RS 2023 року, а під підлогою працюють додаткові аеродинамічні елементи. Плюс пара ребер по обидві сторони даху допомагають направляти повітряні потоки. Однак корма залишається тим місцем, де все стає по-справжньому божевільним. Сама очевидна особливість RS, крім величежної графіки GT3 RS в нижній частині дверей — це гігантський двоярусний задній спойлер, верхній ярус котрого можна електрично регулювати по куту нахилу з допомогою кнопки на рульовому колесі, в залежності від того, чи треба водію більше або менше притискної сили.
Нове крило височить над невеликим спойлером у вигляді качиного хвосту, а дифузори, підвішені під двома центральними вихлопними трубами, завершують божевільний аеродинамічний обвіс. Як стверджує Porsche, новий 911 GT3 RS здатен генерувати в цілому 409 кг притискної сили на швидкості 200 км/г, що вдвічі більше ніж у попередника, та втричі більше, ніж у GT3. Збільшіть швидкість до 285 км/г та RS згенерує божевільні 860 кг притискної сили, котрі просто втискають машину в асфальт в поворотах.
Всередині, за легкими дверями із карбону з яро вираженою складкою, ховається пара ковшеподібних сидінь (також з карбону) та каркас безпеки вже в стандартній комплектації. Ричаг PDK у Porsche 911 GT3 RS залишився справжнім, а не заміненим на невеличкий перемикач на консолі. Плюс у водія на рулі є можливість індивідуально керувати режимами робота амортизаторів та заднього диференціалу.
Однак це не кінець фестивалю RS. Колеса з центральним замком на 20-дюймів спереду та 21-дюйм позаду, завернуті в гуму Michelin, котра ширша, ніж у базового GT3. Передні шини розширили з 255 мм до 275 мм, а задні колеса розширили з 315 мм до 335 мм. У відповідність до них карбон-керамічні гальма теж збільшилися в розмірі. Не дивлячись на додаткове обладнання, конструкторам Porsche вдалося забезпечити новому поколінню 911 GT3 RS вагу на рівні 1 450 кг, що лишень на 20 кг більше, ніж у старого 991.2 GT3 RS та на 15 кг важче, ніж у актуального GT3.
Однак бажаючі отримати краще з кращого зможуть замовити пакет Weissach, котрий замінює стандартні капот та кришу на вуглецеві аналоги, а також замінює звичайний стальний каркас безпеки та стабілізатори поперечної стійкості, додаючи вуглецевих компонентів підвіски та ковані колеса із магнієвого сплаву, котрі економлять 8 кг.
Новий Porsche 911 GT3 RS вже доступний для замовлення по ціні від €229 517 в Німеччині. В США трекову машину почнуть продавати навесні 2023 року.