Зниження попиту на електромобілі змусило Volkswagen відкласти рішення про будівництво четвертого заводу з виробництва батарей у одній із країн Східної Європи. Про це стало відомо після того, як Volkswagen оголосив про вражаючий ріст продажів електромобілів за результатами перших дев’яти місяців 2023 року, але також на тлі скорочення портфеля замовлень, що відображає млявий попит, про який повідомляють і інші автовиробники.
У заяві, поширеній Skoda в середу, генеральний директор VW Group Олiвер Блюме зазначив: «У зв’язку з ринковими умовами, включаючи млявий ріст ринку BEV в Європі…, в даний час немає економічного обґрунтування для прийняття рішення про будівництво нових виробничих площадок».
Як повідомляє Reuters, генеральний директор зустрівся з чеськими міністрами раніше цього тижня, які наполягали на тому, щоб гігафабрика була побудована в їхній країні. Після відстрочки з боку Volkswagen прем’єр-міністр Чехії Петр Фіала заявив, що вони «не можуть продовжувати утримувати землю для цього проекту» і замість цього зосередяться на інших проектах. У даному контексті міністр промисловості Йозеф Сікела підтвердив, що вони ведуть переговори з п’ятьма іншими інвесторами, і дві з пропозицій порівнянні за масштабом з заводом VW.
Незважаючи на погані новини про інвестиції в завод з виробництва батарей, VW підтвердив свою прихильність зростаючій лінійці електромобілів Skoda з шістьма майбутніми запусками електромобілів до кінця 2026 року.
Це другий раз, коли VW відкладає рішення про будівництво заводу з виробництва батарей у Східній Європі. Раніше в 2023 році було зроблено заяву, в якій йшлося, що вони не поспішають. Можливими місцями для будівництва четвертої гігафабрики VW були Чехія, Угорщина, Польща або Словаччина.
На дану мить підтверджено, що три заводи з виробництва батарей VW побудують у Зальцгиттері (Німеччина), Валенсії (Іспанія) та Сент-Томасі (Канада). Їхня загальна потенційна виробнича потужність становитиме до 200 ГВт-год на рік. Це менше початкового очікуваного обсягу виробництва в 240 ГВт-год, згадуваного в плані VW 2022 року, який включав 6 гігафабрик в Європі до 2030 року.