Варто було лишень вщухнути галасу навколо презентації нового Porsche 911 RS GT3, як культова модель проявила свої здібності в зовсім несподіваному напрямку, представ перед публікою в якості експедиційного купе під красномовною назвою Dakar. Звісно, повнопривідний, Porsche 911 Dakar не обіцяє своєму власнику надто багато максимальної швидкості, але компенсує це здібностями на сільських дорогах, а іноді й на бездоріжжі, якщо це буде необхідно.
Серійний Porsche 911 Dakar буквально кричить індивідуальністю, особливо із опційним пакетом Rally Design, котрий черпає життєву ДНК в новаторських повнопривідних 911-х, що отримали перемогу в Раллі Дакар 1984 року, проклавши шлях до випуску суперкару 959.
Центральним елементом харизми Porsche 911 Dakar вартістю $223 450 виступає дорожній просвіт, котрий на 50 мм вищий, ніж у стандартного 911 з повним приводом, та може бути збільшений ще на 30 мм за необхідності. Згідно із задумом Porsche, позашляховий режим High Level активується з допомогою поворотного контролера на рульовому колесі, наділяючи машину таким же дорожнім просвітом та кутом нахилу, як і в деяких звичайних позашляховиках. Їхати в такій конфігурації можна зі швидкістю до 170 км/год, після чого машина автоматично повернеться до своєї нормальної висоти.
Умовно позашляховик Porsche Dakar пристосований до максимального збільшення тяги в умовах низького зчеплення з дорогою, особливо при активованому режимі Rally, призначеному для рихлих та нерівних поверхонь, здолання котрих вимагає багато потужності на задній осі. Спеціальна функція Rally Launch Control допускає 20-процентне прослизання коліс для швидкої їзди по рихлим поверхням, плюс свою долю зчеплення додає всюдихідна резина Pirelli Scorpion 245/45 ZR19 та 295/40 ZR20 на передній та задній осі відповідно. Ці шини мають блоки протектора глибиною 9 мм, а також два шари каркасу для довговічності в умовах бруду, хоча покупці Porsche 911 Dakar зможуть вибрати купе з літніми або зимовими шинами Pirelli P Zero на свій розсуд.
Обмежена максималка, але прудкий розгін
Нажаль, установка хитрих всюдихідних шин вимусила Porsche ввести обмеження швидкості на відмітці 240 км/год, що робить 911 Dakar найповільнішим 911-м з 1983 року. Це був рік, коли на зміну Porsche 911 SC з максимальною швидкістю 235 км/год прийшла Porsche 911 3.2 Carrera, котра додала ще 10 км до «максималки» попередника. Але обмеження швидкості не нашкодило динаміці дакарського купе, котра залишилася відмінною завдяки 3,0-літровій опозитній «шестірці» з двійним турбонадувом, що була запозичена у 911 Carrera 4 GTS, передаючи 480 к.с. потужності та 570 Нм крутного моменту на колеса через восьмишвидкісну PDK, забезпечуючи розгін від 0 до 100 км/год за 3,4-секунди.
Porsche 911 Dakar по замовчуванню постачається з повнокерованим шасі та динамічними опорами двигуна, однак споряджена вага збільшилася лишень на 7,3 кг в порівнянні із GTS до 1 611 кг, хоча у GTS немає ні першого, ні другого. Для зниження ваги Dakar конструктори Porsche старанно попрацювали, замінили задній спойлер з електроприводом на фіксований аналог, встановили легкий капот з армованого вуглецем пластику від GT3, більш тонке скло, ковшеподібні сидіння замість більш важких комфортних крісел та повністю викинули задні сидіння.
Подібна «дієта» застосовується в кожному Porsche 911 RS, але збільшений дрожній просвіт в Dakar, червоні ковані алюмінієві буксировочні гаки, подовжувачі крил та порогів, міцне оздоблення кузову нержавіючою сталлю та захисні решітки над повітрозабірниками гарантують, що ви ніколи не сплутаєте свій Dakar з RS.
Пакет Rally Design за $26 000
При вартості біля $26 000 (в Німеччині це €26 061), пакет Rally Design приносить вигляду Porsche 911 Dakar двоколірну схему фарбування біло-синім, з червоними та золотими смужками, білими колесами та написом Roughroads на двері. Покупці також зможуть обрати індивідуальний гоночний номер в діапазоні від 0 до 999.
Інші менш дорогі опції для Porsche Dakar включають зелену фарбу Shade Green та позашляховий багажник / кошик на дах, здатний вміщувати до 45 кг устаткування, враховуючи запасні каністри для води та палива, лопати, інші речі. В багажник вмонтований світлодіодний прожектор, що живиться від спеціальної 12-вольтової розетки. Плюс на даху можна закріпити спеціальну палатку, а якщо залишаться гроші — можна буде купити ексклюзивний годинник Porsche Design Dakar в корпусу із карбід-титану.
Новий Porsche 911 Dakar обмежений до виробництва 2 500 екземплярами, але є підстави вважати, що в наступному поколінні дана модифікація повернеться. Універсальність моделі та явна новизна роблять Dakar першим справді іншим 911 за довгий час.