VW вносить серйозні зміни до своєї модельної лінійки на 2024 рік. Минулого тижня ми побачили новий Passat, який в останньому втіленні доступний тільки в кузові універсал, а цього тижня нас вітає новий Tiguan. Історія Tiguan виходить за рамки нових округлих форм кроссовера третього покоління. Як і Passat, новий Tiguan призначений лише для європейського ринку, де він безпосередньо замінює модель з двома рядами сидінь.
Він не буде продаватися в США, куди поставлявся тільки Tiguan з подовженою колісною базою, який мав опцію третього ряду сидінь і також продавався в Європі як семимісний Tiguan Allspace. Натомість Північна Америка отримає трохи більший і абсолютно інший кроссовер на базі наступного покоління китайського VW Tayron, а європейським покупцям, які не можуть жити без третього ряду сидінь, запропонують те саме.
Нова платформа, новий вигляд
Тепер, коли все прояснилося, давайте поглянемо на новий Tiguan. Ми вже згадували про нові вигини кузову, які надають автомобілю більш теплий і органічний вигляд, не кажучи вже про більш мускулисту поставу, яка наближає його до більшого Touareg завдяки розширеним заднім крилам і стиснутій лінії талії. Однак за своїми розмірами він не сильно наблизився до свого старшого брата. Новий Tiguan переходить на сучасну платформу MQB Evo, яка використовується в Golf, Passat і Audi A3, але колісна база 2 681 мм фактично ідентична попередній моделі. Зокрема, VW обіцяє лише 10 мм додаткового простору для ніг на задньому ряду і говорить, що багажник об’ємом 648 літрів збільшився на 33 літри.
Позаду Volkswagen Tiguan III з’явилася нова світлова смуга, а попереду – ще одна, де вона утворює решітку радіатора, яка завужена до такого ступеню, що емблема VW переливається через неї зверху і знизу, як у Golf 8. Нижня решітка радіатора має три горизонтальні хромовані смуги на звичайних Tiguan, але спортивна модель R-Line (червоний автомобіль на фото) отримує сітку з ромбовидним малюнком, ще більш злу пащу і чорні накладки на арки.
Інтер’єр запозичений від електромобілів VW ID.
Інтер’єр також зазнав значних змін. Розкладка приладової панелі поточної моделі середини 2010-х років з її інформаційно-розважальною системою в консолі була логічною та інтуїтивно зрозумілою, але також виглядала застарілою, тому VW відмовився від всього цього на користь нової приладової панелі з величезним сенсорним екраном у формі планшета, який має настроювані рядки меню вгорі та внизу екрана, щоб компенсувати відсутність фізичних кнопок.
Це той же самий набір, який ми вже бачили на новому Passat і у його електричного родича ID.7. Як у всіх них, новий Tiguan також отримує фізичні (а не сенсорні) кнопки на кермі, підсвічені повзунки температури та селектор перемикання передач на правому подрульовому перемикачі, що звільняє місце на консолі для телефонів, гаманців та нового красивого поворотного контролера (з вбудованим екраном) для медіасистеми.
До 100 км запасу ходу на електротязі в режимі PHEV
Якщо головною новиною в інтер’єрі є новий сенсорний екран, то головною подією під капотом є гібридне обладнання PHEV, яке може забезпечити солідний запас ходу на електротязі в 100 км завдяки акумулятору, ємність якого майже вдвічі збільшилася до 19,7 кВтг. На щастя, швидкість зарядки також зросла з 26 до 11 кВт для змінного струму, а швидка зарядка постійним струмом стала можливою вперше, хоча повільна максимальна потужність 50 кВт означає, що для зарядки від 10 до 80 відсотків потрібно 25 хвилин – стільки ж, скільки деякі справжні електромобілі компенсують в п’ятеро більше запасу ходу..
Насправді існує два PHEV, обидва з яких приводять передні колеса через восьмиступінчасту DCT і живляться від комбінації 1,5-літрового чотирициліндрового бензинового двигуна з турбонаддувом і 115-сильного (85 кВт) електродвигуна. Але завдяки різним настройкам ДВЗ один дає загальну потужність системи 204 к.с., а інший видає більш суттєві 272 к.с.
М’який гібрид та повний привід, але не разом
2,0-літровий дизельний двигун та ще два бензинових 1,5-літрових двигуни, цього разу м’які гібриди, доступні для водіїв, яким не потрібно проїжджати значні відстані на електротязі, але які все ж таки дбають про економічність. Двигуни eTSi оснащені турбокомпресорами зі змінною геометрією, деактивацією циліндрів та 15 кВт / 20 к.с. 48-вольтової допомоги, що дає загальну потужність 130 к.с. та 150 к.с. і, як у PHEV, приводять передні колеса, хоча цього разу через семиступінчасту коробку передач з подвійним зчепленням.
Покупці, які вирішили оснастити свій новий Tiguan повним приводом, тим часом, втрачають можливість замовити ефективний маленький 1,5-літровий двигун і замість цього отримують випробуваний та перевірений часом 2,0-літровий бензиновий двигун EA888, який можна побачити в новому МЦ Golf GTI. Знову ж таки, є дві настройки: одна з потужністю 201 к.с. і інша потужністю 265 к.с..
Конструктори VW модернізували систему повного приводу 4Motion для зменшення вібрації, і як передньопривідні, так і повнопривідні Tiguan можуть бути оснащені новою адаптивною підвіскою DCC Pro, яка вже використовується в Passat. Система має двоклапанні амортизатори для більшого комфорту та контролю, а водії можуть регулювати їх робочий діапазон за допомогою селектора режиму руху Vehicle Dynamics Manager на приладовій панелі, який ми вже бачили раніше в Golf.
Tiguan надійде в продаж на початку наступного року в Європі, і ми очікуємо базову ціну близько €35 000.