Позашляховий туризм у тренді, якщо ви не помітили. Здолавши 25-річний шлях до автомобілеподібності та зручності керування на звичайних дорогах, деякі представники позашляховиків починають зворотний шлях до своїх коренів, прагнучи долати грязьові ванни, носити масивне шини та мати збільшений запас дорожнього просвіту, з відповідним стилістичним оформленням, натхненним дикою природою.
Останнім, хто підхопив цю тенденцію, є Audi, яка, м’яко кажучи, запізнилася на вечірку на тлі інших брендів. Однак віддаємо належне Audi з її чудовим позашляховим родоводом, підтвердженим ралійними подвигами культової Audi Quattro початку 1980-х років і, зовсім недавно підтвердженим гоночним болідом Audi RS Q e-tron Dakar.
Нова Audi Q8 E-Tron edition Dakar черпає натхнення у сучасного піщаного монстра, однак оцінюється в Німеччині від €120 000 / $132 000, що доволі дорого. Спецверсія заснована на двомоторному 55 E-Tron, а не на топовому тримоторному SQ8, і в режимі прискорення видає ті ж 408 л.с. / 300 кВт, що й базова модель, розганяючись з нуля до 100 км/год за 5,8 секунди на стандартних дорожніх шинах або за 5,9 секунди, на позашляхових шинах General Grabber AT3 для всіх типів місцевості. Причому останні вже включені в стандартний дилерський комплект поставки.
Грязеві шини також зменшують запас ходу: у edition Dakar він становить 487 км порівняно з 531 км у стандартної 55 E-Tron. Але вони також прекрасно виглядають і додають 31 мм додаткового дорожнього просвіту, який починається з 206 мм і поступово зменшується по мірі збільшення швидкості.
Кути в’їзду (20 градусів), з’їзду (26) і просвіту (19) покращені, що гарантує захоплююче поведінку машини на справжньому бездоріжжі. Однак цього не вистачає Audi Q8 E-Tron edition Dakar, щоб на рівних тягатися з деякими найшанованішими конкурентами по скалолазанню, адже його скромна глибина форсування бродів у 300 мм означає, що веселе форсування ставків, річок і струмків йому недоступні.
Тим не менш, Audi Q8 E-Tron edition Dakar виглядає на висоті зі своєю більш широкою колією та стандартним багажником на даху, особливо з опціональним графічним пакетом, обмеженим 99 екземплярами.